Direktlänk till inlägg 15 januari 2018

Dag 12: Unawatuna - rakning, massage och gofika.

Av Daniel - 15 januari 2018 06:01

En lugn dag som inleddes med att jag gick till en salong för att få skalle och ansikte rakat med kniv. 60kr betalade jag för detta. Så skönt med en riktig knivrakning.

Detta var en dag då beloppet på notorna var till vår fördel. På lunchen så missades två av rätterna vi ätit och vid middagen så saknades en siffra i priset för vinet. Så istället för 4750 rupier så stod det 450 typ. 22:30kr är ju klart trevligare än 223kr för en flaska vin. Vi betalade glatt båda nototrna utan att protestera.

På vår lilla shoppinggata bakom hotellet så hade vi sett skyltar om massage. Något vi alla fyra uppskattar mycket. Idag skulle vi gå dit för att få varsin helkroppsmassage. När priset är 145kr så är det inte mycket att fundera på. Det blev en hårdare variant av massage och det kunde emellanåt smärta rätt bra när de knådade på vissa ställen. Efteråt var vi härligt indränkta i massageolja.

Innan vi fick tid hos massörerna så passade vi på att fika på ett jättetrevligt cafe(Le Cafe Francais - toppbetyg på Tripadvisor för området). Smarriga bakelser och gott kaffe. Rekommenderas.

Vi har flera gånger senaste dagarna fått erbjudande om att åka på val-safari. Något som verkar vara en stor turistattraktion här. Som vanligt så blir man erbjuden "special prise for you my friend". Vi började prata med yoga/vattengympa killen om detta som fått vårt förtroende och han kunde ju oxå fixa detta så klart. Vi valde att boka via honom iaf så avfärd 5:45 i morgon bitti. Vi frågade om chansen att få se val och det verkade vara garanterat. Ska bli spännande

Micke och Sarah

15 januari 2018 23:26

Läste din artikel väldigt bra skrivet! kolla gärna in våran blogg www.onewaytickettotheworld.com