Direktlänk till inlägg 4 januari 2019

Dag 1: Avresa

Av Daniel - 4 januari 2019 20:52

Då var det äntligen dags att komma iväg till sol och värme.

Det har blivit en tradition att åka iväg i början på januari med våra resekamrater Susie och Stefan.

Denna gång bär det av till Dominikanska Republiken.

Ett resmål som varit uppe som förslag tidigare år men som vi valt bort av olika anledningar.

Nu känns det helt rätt att åka dit.

Till skillnad mot förra resan till Sri Lanka som var mycket äventyr och se det genuina så blir detta snarare sol och bad och lite trevliga småutflykter.

Planet lyfter 11:30 så det är varken stress eller en massa väntan utan det är bara att äta frukost, packa det sista och sen bli skjutsad till Arlanda av vår älskade dotter som även tar hand om huset och katter medans vi är borta.

Tack vare bra vindar så blir restiden förkortad med 1timme och 30 minuter vilket är välkommet när resan skulle ta över 11 timmar.

När vi landar kl 19:00 lokal tid så är det verkligen tvärmörkt. Det är endast gatubelysningen och lite allmänbelysning som gör att det inte blir nattsvart.

Väl ute ur terminalbyggnaden så ser jag Rikk direkt. Han vinkar mot mig så det är ingen tvekan att det är hann även om jag var rätt säker redan på håll.

Vi hade haft kontakt veckan innan så vi visste båda att vi skulle träffa på varann.

Rikk är en gammal klasskompis till min bror som jag inte träffat på drygt 35 år.

Han bor här numera så det var riktigt kul att se honom igen.

Anledningen till att han var på flygplatsen denna kväll var att hans mor kom med samma flyg.

Hoppas få en längre pratstund med Rikk inom någon dag.

Transfern från flygplatsen tog ca 1 timme då det var några andra hotell som vi skulle stanna till vid innan vi kom fram till vårt hotell. Vi var så klart hungriga efter den långa resan även om det bjöds frikostigt med mat på flyget så klockan 21 lokal tid men för oss var det 03:00 på natten.

Efter maten så var vi rätt trötta efter en lånd dag så det fick bli sängen och hoppas vi skulle sova ut och inte vakna som hemma. Vi får väl hur vi lyckas med det.