Alla inlägg den 5 januari 2019

Av Daniel - 5 januari 2019 10:24

Som jag misstänkte så vaknade vi tidigt. Klockan i kroppen tyckte det var dags att gå upp och med 6 timmars tidsskillnad så var kroppen otålig redan vid 04:30.

Det fick bli kaffe på rummet och resväskorna kunde packas upp.


Idag skulle vi bara "landa" och njuta av första dagen. Se om omkring lite på hotellområdet.

Hotellområdet består av 7 olika hotell med ca 800 rum vardera så området är riktigt stort. Varje område har sina pooler, lobbies och restauranger så det blir en hel del att välja på. Vi får tillträde till de andra hotellen men de får inte komma till oss. Dock så nekades vi igår kväll att komma in på en bufferestaurang så vi har inte full koll på systemet än. A la carte hade däremot gått bra att komma in på. 

Det har visat sig att man behöver boka a la carte restaurangerna i god tid(1-2 dagar innan) om man ska hitta ett ledigt bord. Vi lyckades dock komma in på en a la carte som vi på chans gick in på igår kväll. De skruvade lite på sig men till slut så fanns det ett ledigt bord.


Maten här är fantastiskt bra. Frukost buffen och lunch buffeerna erbjuder mycket att välja på och det är mycket gott. Vi behöver nog planera in lite fysiska aktiviteter för att hålla matchvikten i schack.

Här finns flera gym, tennisbanor och massor med aktiviteter så det kommer inte var några problem att hålla igång.

 

Aktivitetstavlan från ett av hotellen

 

Gott om solstolar så det finns alltid lediga även om många bokar sina stolar innan de går och äter frukost. Något som inte är tillåtet men som många gör ändå - ja bokar solstolar alltså.

Det är inte fullbelagt på hotellen denna vecka så det kan vara en anledning till att det alltid finns lediga stolar. Om 1-2 veckor så börjar högsäsongen och då kanske det är svårare att hitta ledig stolar.

 

Vår pool

 

Vi tillbringade första dagen vid vår pool. En härlig värme och då vårt hotell bara är för vuxna så trodde vi att dte skulle vara lugnt och skönt. Nu är hotellets aktivitetsledarna mycket aktiva så det spelas mycket musik och det är ofta någon aktivitet i eller runt poolerna. Någor som jag uppskattar då det är kul när det händer något.

 

Camilla testar poolen

 

Camilla och jag blev övertalade att vara med på ring-kastnings tävligen. Man fick 3 ringar i metall som man skulle kasta i en låda 4-5 meter bort. Vi var kanske 12-13 deltagare och man möttes två och två och segraren gick vidare. Jag brukar ha lätt för att kasta saker i papperskorgar på avstånd så detta kändes som en gren för mig. Men jag åkte ut i första omgången redan. Camilla däremot gick till final men fick där stryk.

 
Camilla i ring-kastningsaction


När jag hade kontakt med hotellet före avfärd så flikade jag in att vi skulle fira Camillas födelsedag på plats. hade en förhoppning om kanske lite finare rum eller någon annan visad uppskattning från hotellet. Rummet är jättefint men antagligen lika fina som alla andra i vårt hotell. Däremot så blev vi välkomnade med lite bubbel och en utsmyckad rumsdörr. Mycket trevligt.

     

Detta var allt för idag. I morgon ska vi testa stranden och kanske någon trevlig aktivitet.

Annars så ska vi nog mest njuta med en pina colada i handen.

Presentation


Här kommer jag att skriva om min resa till Sri Lanka i januari 2018

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards