Alla inlägg den 7 januari 2019

Av Daniel - 7 januari 2019 11:40

Ännu en dag där vi mest njuter och kopplar av.

Idag är det den varmaste dagen hittills så då passar vi på att ligga vid poolen då man inte klarar av att göra så mycket annat mitt på dagen.


Tennis var ju som sagt bokat så kl 16 när det var något mindre varmt så tog vi "lokalbussen" upp till tennisbanorna.

Banorna skulle behöva lite omsorg men funkar bra att spela på ändå.

Värmen tar ut sin rätt så man orkar bara spela i 10 min sen behöver man dricka och vila några minuter.

Efter 45 min så är vi nöjda och funderar på att boka ny tid om någon dag igen.

I den herrmatch som spelades så vann Stefan en rysare med 3-2 efter att han räddat tre matchbollar.

Först till tre vunna game vann. Lagom lång match i värmen. Mixedmatchen blev oavgjord då inga poäng räknades.

 

 


Tyvärr så fick vi besked igår att en mycket nära vän till Stefan o Susie gått bort i slutet på december. Även Camilla och jag kände honom väl, han var med på min 50-års fest. Killen var otroligt vänlig och varm och hade alltid nära till skrattet. RIP TW.


Rikk hörde av sig och ville ses på kvällen men när han till slut hittat hit så fick han inte komma in då vi måste föranmäla gäster. Kanske något vi borde förstått. Det får bli nytt försök i morgon.


Middagen blev på en av de finare a la carte restaurangerna och det var riktigt god mat. En av få restauranger som kräver att herrarna har långbyxor. Tydligen så duger det med mysbyxor för att komma in.

Personalen är mycket trevlig överallt och man lär sig lite spanska fraser.

I morse när vi precis lagt oss vid poolen så kom 7-8 av poolpersonalen och knoghälsade eller gjorde high five med samtliga gäster vid poolen. Jag misstänker att det var en ny grupp personal som precis gått på sin vecka typ.

Mycket trevlig gest.


Det var allt för idag - hörs i morgon.


Presentation


Här kommer jag att skriva om min resa till Sri Lanka i januari 2018

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards