Direktlänk till inlägg 14 januari 2019

Dag 11: Fingolf

Av Daniel - 14 januari 2019 21:59

Efter att ha stött på några andra svenskar här på hotellet så fick vi veta att greenfee'n efter kl 14 är betydligt lägre. 

T ex 109$ istf för 159$ på Iberostar Golf Club som är betydligt finare än Punta Blanca som vi spelade tidigare i veckan.

Det var bara att maila dem sa de.

Sagt och gjort. Ett vänligt email med förfrågan om lediga golftider efter kl 14 skickades iväg.

När jag inte fått något svar på 2 timmar så skickade jag ytterligare ett email.

När jag inte fått svar på det heller så gick vi till receptionen och bad dem ringa golfklubben och föröhöra sig om lediga tider. Tyvärr var kl ockan då 15 så ingen svarade. Vi fick tipset om att återkomma klockan 08:00.


Kl 08:30 så var jag tillbaka i receptionen som ringde åt oss igen och nu fick vi svar att det fanns en ledig tid kl 14:00 samma dag. Perfekt då det skulle bli lite molningt idag.

Jag frågade med tydlighet vilken reception vi skulle bli upphämtade på då vi av erfarenhet vet att det brukar strula.

Han pekade ner mot skrivbordet och sa att det är denna reception som gäller.

Jag var inte övertygad att detta stämde så jag gick till den första mindre receptionen som också tillhör vårt hotell medans Stefan stod kvar vid den som som killen hävdat att vi skulle bli upphämtade vid.


Efter 1 minut får jag ett meddelande från Stefan att han är på väg. Tolkar det som att han är på väg med golfkillen till mig. Nu var det inte riktigt så. Men han kom med en hotellbil som vi åker på området med. Killen från golfklubben var redan vid min reception och måste anlänt tidigare och frågat efter oss som han inte såg. Då hade min reception ringt Stefans reception som hittat Stefan med våra golfbagar och kört upp honom. Lite struligt som vanligt men nu var vi på väg de 1,8 km som det var till Iberostar Golf Club.


Det stämde att denna klubb var betydligt finare men inte 159$-fin enligt oss.

Vi fick starta på hål 10 och därmed så var vi rätt ensamma vilket var riktigt skönt.

Banan var trevlig och lagom svår.

Denna gång valde vi en kortare tee som borde motsvara gul hemma(5.6km)

Vi spelade bra båda två så vi var extra nöjda med rundan.

Jag fick 34p och Stefan 42p.

 

Klubbhuset

 

Starten och alla golfbilar

 

Stefan adresserar på Hål 18

   

Stefan in action på vackra hål 11

 

Golfbil måste man ha när det är så här varmt.

 

Flaggan tillbaka efter ännu en birdie

 

18'de tee.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Daniel - 6 juli 2020 08:36

Vaknar upp centralt i Härnösand och solen skiner starkt på den blå himlen   Utsikten genom husbilsdörren kl 07   Lite frukost sen bär det iväg till Härnösands GK för en runda. Klubben har fått dålig kritik av besökare Dåliga fairways och...

Av Daniel - 5 juli 2020 07:22

Pga Covid-19 så är det många båtar som inte går till Ulvön och den som ändå går tar bara hälften av sin passagerarkapacitet så det var slutsålt hela dagen.    Vi valde då att besöka civilisationen igen och handla lite så vi åkte till Foppaland, d...

Av Daniel - 4 juli 2020 09:39

På väg till Skuleberget så stannade vi på Mjälloms tunnbrödstillverkning. Fanns säkert 10 olika varianter av hårt tunnbröd. Vi köpte en låda "Gammeldags tunnbröd" samt ett paket mjuka. De hade även en massa andra delikatesser i butiken men vi n...

Av Daniel - 3 juli 2020 07:14

Idag fortsatte färden mot tänkta slutdestinationen Skuleberget. Då det är så vackert här uppe så förlänger vi nog resan med några dagar Dock inte bestämt vart vi ska åka vidare sen. Vi får se var det fina vädret finns   Idag så är det dock ...

Av Daniel - 2 juli 2020 16:27

Lämnar Bönhamn tidigt då mobilabstinensen är hög. Vi åker mot Norrfällsviken. Väl framme så blir det frukost i husbilen nere vid hamnen Tyvärr så hamnar 4 ägg på golvet när Camilla slår huvudet i kylskåpsdörren Campingen har inte öppnat så vi...

Presentation


Här kommer jag att skriva om min resa till Sri Lanka i januari 2018

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards