Alla inlägg den 16 januari 2019

Av Daniel - 16 januari 2019 15:18

Bara två hela dagar kvar nu samt nästan hela torsdagen sen ska vi åka hem igen.

Som vanligt när man har trevligt så går tiden fort.

Hade gärna varit kvar några veckor till.

Kommer bli mest sol och bad nu med lite tennis sista tiden.


Ikväll fick lyckades Rikk och jag äntligen komma överens om att ses.

Han hämtade oss alla fyra vid hotellområdets infart på kvällen och vi åkte bort till Bavaro.

Vi hamnade i ett område med en massa barer och restauranger.

Det var främst turister och inflyttade västerlänningar som höll till där.


Vi gick in i en mataffär och köpte öl och vin och satte oss vid ett bord precis utanför för att snacka en stund.

Nyfiken på Rikk så bombarderade jag honom med frågor.

Tycker det är så häftigt att dels flytta till andra sidan jorden men även på hans jobb som kapten på en jättebåt som har världen som arbetsområde. 

Hans båt kan söka ner till 6000 m djup för att söka efter försvunna ting eller för att bygga något avancerat på beställning. Ju mer han berättade ju mer imponerad blev man.

Efter en stund så gick vi vidare till en bar i närheten där vi tog varsin drink.

Några av oss tog en Pinja Loca och den var nog den största drink vi fått under den här resan.

Rikk körde oss tillbaka efter nästan två timmar och alla fyra uppskattade verkligen detta spännande möte med Rikk.

    

Seabed Constructor

 

Rikk och jag och en flaska Rom som Rikk rekommenderade

 

Pinja Loca grande

 

 


Presentation


Här kommer jag att skriva om min resa till Sri Lanka i januari 2018

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards