Alla inlägg den 17 januari 2019

Av Daniel - 17 januari 2019 13:17

Ännu en dag med mycket sol och bad.

Har börjat lyssna på talbok och gillar det oerhört mycket.

Ligger i solstolen blundar och lyssnar intresserat på boken som läses upp.

testade detta med talbok för många år sen men då kom jag på min att tänka på annat plötsligt så jag missade mycket av det som lästes upp.

Tror att det fungerar betydligt bättre nu att jag är avslappnad och har inte en massa annat skit i huvudet som stör.

Sen är boken riktigt bra. Lyssnar på Håkan Karlssons "De frusna barnen".

På vägen ner så läste jag hans första bok "De sammetslena" och ville fortsätt läsa/lyssna på hans andra böcker så fort den första var färdigläst.

Böckerna handlar om ett antal poliser i Uppsala som löser olika spännande brott.

Påminner en del om Beck och hans gäng.

Kan mycket väl bli så att jag plöjer igenom samtliga Håkans böcker när jag kommer hem.

   


Som jag nämnt tidigare så är det många aktiviteter i och runt poolen.

På eftermiddagen så fick man lära sig att tillverka Mama Juana. Ni vet den där drycker gjord på rom, honung, rött vin och bark som gör i alla fall männen "happy" i fyra timmar. Kanske har samma påverkan på kvinnorna.

Nu ska den färdigblandade drycken stå i någon vecka innan man tetsar den.

Ska bli spännande att se om ryktet stämmer.  

Nu var det Susie och Camilla som gick bort till aktiviteten för att lära sig blanda denna dryck.

Hmm....ska man tolka detta på något sätt?   

   

Mama Juana

 


Eftermiddagen avslutades med lite tennis och tjejerna blir bättre och bättre för varje gång - jättekul.

Sen var ju Stefan och jag tvungna att avgöra vår tenniskamp.

Vi är båda tävlingsmänniskor och sport måste ju han en vinnare....

2-2 i matcher måste ju avgöras.

Nu blev det jag som vann avslutningsmatchen så något har jag vunnit här nere.

I klutt så är jag däremot hopplöst sist medans topp 3 kampen är mycket jämn.

Avgörandet i klutt får bli på flygplatsen i morgon.


Kvällens middag blev på Tex-Mex restaurangen som erbjöd massor med god mat.

Man hade kunnat äta sig mätt på "förrätterna" om man velat.

Nu beställde vi Mixed fajitas som huvudrätt och proppmätta som vanligt så gick vi vidare i den varma januarikvällen för en Irish Coffee och en avslutade omgång klutt.


I morgon kväll åker vi hem och landar på Arlanda kl 10:30 på fredag förmiddag.  

Presentation


Här kommer jag att skriva om min resa till Sri Lanka i januari 2018

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards