Direktlänk till inlägg 19 januari 2019

Dag 15: Dags att åka hem

Av Daniel - 19 januari 2019 14:19

Då är sista dagen här.

Hade gärna varit kvar ett par veckor till.

Såg på nätet att det var snökaos på Arlanda och flera flyg hade ställts in.

Hoppade att vi skulle få stanna några dagar till tack var det men det skedde ju inte så klart.

Däremot så var vår avgång ca 2 timmar försenad då planet från Arlanda försenats men transfern från hotellet skulle gå som planerat.

Så nu skulle vi få tillbringa ca 5 timmar på flygplatsen och det kändes inte så upplyftande men transferbussen var ca 1:40 sen så det blev inte så lång väntan på flygplatsen.

Men innan avfärd till flygplatsen så hann vi sola och bada vid poolen fram till kl 14.

Egentligen var utcheckning kl 12 men vi betalade lite extra så hade vi ett rum några timmar extra.

Allt skulle packas och vi hade köpt både Rom och gjort Mama Juana som skulle med.

Dessutom köpt några flaksor whiskey på planet så det var lite som skulle med.

Vi skulle infinna oss vid receptionen kl 15:25 och hade beställt hämtning av bagae 15:10 men ingen dök upp.

Vi ringde receptionen och påtalade detta men ingen dök upp efter det heller så vi tog väskorna själva för att hinna i tid.

När vi anlände till hotellet för två veckor sen så hade vi inga sedlar i mindre valörer så vi kunde inte ge bagagekillarna någon dricks så de kanske uteblev med flit....

Då detta med vilken recpetion man ska vara vid har varit ett bekymmer under vistelsen här så kollade vi med ett annat par som åkt samtidigt som vi.

Även en kille som reste själv dök upp vid samma reception så chansen var nu stor att vi var på rätt ställe.

När inte transferbussen dykt upp 1 timme efter angiven tid så började vi jaga Tui för att få besked om vad som händer. Lite märkligt samtidigt att vi inte fått något meddelande om att bussen var försenad.

Till slut så fick vi veta att bussen snart skulle vara hos oss.

När väl bussen kommer så är det en gammal liten sliten buss av okänt märke som kommer. Inte en stor fin modern buss som brukar dyka upp.

Chauffören öppnar bakdörrarna där vårt bagage ska få plats. Hur han fick plats med alla väskor fattar jag inte men han fick in nästan allt till slut - två väskor togs in i bussen.

Lite pesos hade vi kvar så det blev att shoppa upp dem på flygplatsen, äta en tidig middag då maten inte skulle serveras förrän sent på planet.

Avslutningsvis så skulle ju den stora Klutt turneringen avgöras och det blev sista spelet som avgjorde till Camillas fördel med Stefan som tvåa, Susie trea och jag hopplöst sist. Sista tre dagarna så dominerade jag dock spelen men avståndet var för stort för att hinna ifatt topptrion.

Då vi flög på natten så skulle man ju kunna sova lite för att resan inte skulle kännas så lång men jag lyckades inte heller denna gång somna ordenligt. Camilla däremot som hade fönsterplats lyckades bulla upp med kuddar och filtar och sov hyfsat bra ändå.

Väl på Arlanda kom våra väskor nästan direkt på bagagebandet men däremor så dröjde våra golfklubbor väldigt länge.

Dotter med famlj väntade sen på oss och körde oss hem.

Det blev några timmars sömn mitt på dagen när vi kom hem efter den långa resan.

Härmed är denna resa slut och jag tackar alla som följt oss via denna blogg och hoppas ni tyckt att det varit kul.

Nu dröjer det nog till oktober innan jag bloggar nästa gång igen, förhoppningsvis blir det golf i Portugal då.

torsten.frodig@tele2.se

19 januari 2019 17:09

Hej Daniel, jo det har varit trevligt att följa Er på bloggen, då slipper ju sonen skriva till oss, så tackar för det, (haha), ni verkar i alla fall haft det mysigt. Kram till Camilla och dig från ett fruset Finspång.