Alla inlägg den 10 januari 2019

Av Daniel - 10 januari 2019 15:06

Gårdagen var rätt lugn. Innehöll mest sol och bad.

Blir lite kortspel och som vanlig spelar vi "Sjuan med Klutt"

Årets Klutt är ett armband som Stefan eller om det var Susie som "fick" av en försäljare.

Detta armband var naturligtvis ett sätt att få kontakt för att sedan sälja på andra produkter.

Nu tror jag att S slapp undan och fick bara armbandet.

Kan säga att denna klutt är värdelös - jag får den som oftast och ligger klart sist i den totala sammanräkningen.

Mina spelkamrater har föreslagit att vi ska spela Triss ett par dar i stället för min skull.

Vi får se hur det blir med det.

 

Årets Klutt


Trots värmen så fortsätter vi spela tennis, gymma lite och är med på de olika poolaktiviteterna när lusten faller på.

Vi har det mycket bra här.


Imorse skulle vi åkt på en utflykt men vi hade missförstått vilken av de 10 olika receptionerna vi skulle bli hämtade vid så vi missade bussen. Jag hävdar att det var fel i informationen och att vi fanns vid den reception som hade meddelats. Vi har dock fått ny utflykt bokad på måndag istället så det löste sig. Vi har även bokat zip-line på lördag morgon som jag ser fram emot.


Camilla och jag promenerade längs stranden idag. Fantastiskt fin strand så det är hotell och solstolar överallt. Vi gick kanske 1 km åt ena hållet och vi kunde inte se slutet på alla solstolar.

Vi passade på att ta några bilder när vi ändå var där.

   


Maten är som jag skrivit jättebra. Tyvärr så äter man kanske lite för mycket så ibland hinner inte jag bli hungrig tills det är dags för nästa måltid. Portionerna är oftast rejäla(det är rätt många kraftiga amerikaner här som nog vill ha det) så man blir ordentligt mätt och blir ibland tvungen att lämna en del.


Närmsta 2-3 dagarna så säger värderprognosen att det ska bli sämre väder. Vi får se hur det blir med det. Progniosen ändrar sig snabbt här på kort tid.


Stor skillnad på denna vecka jämfört med när vi kom. Betydligt fler här nu så man måste vara ute i god tid nu om man ska hitta en bra plats med solstolar och parasoll. 


Over and out.

Presentation


Här kommer jag att skriva om min resa till Sri Lanka i januari 2018

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards