Alla inlägg den 12 januari 2018

Av Daniel - 12 januari 2018 02:48

Första dagen då vi bara solat och badat. Nya rummen som skulle vara frontview visade sig va frontview mot vägen och inte mot havet men vi är mycket nöjda ändå. Balkong har vi nu också och kan med spänning se ner mot annexet för att se om några nya gäster kommer inackorderas där.

 


Rum i huvudbyggnaden

 

Maten på hotellet är helt okey. Det erbjuds buffe på kvällarna och kvaliten varierar men man hittar alltid något som man gillar så man blilr mätt. Lunchen blir ofta pasta eller pizza. Personalen mycket trevlig och frågar hela tiden om allt är bra. Även hovmästaren går runt och kollar läget bland borden hela tiden.

 


Restaurangen

 

Nästa äventyr blir att ta en tuc tuc till Galle för att se vad den staden har att erbjuda. Kan bli i eftermiddag innan mörkret hinner lägga sig och ett besök på fortet och middag på något trevlilgt ställe.


Sen är jag lite orolig för min fot. Poolerna består av små kakelplattor(2x2cm) och det blir rätt vassa kanetr på de trappsteg som byggts upp när man går ner i poolerna. Första gången jag gick i så missade jag att det var ett trappsteg till och klev på den vassa kanten och fick ett litet ytligt skärsår. Kanske blir bra om någon dag men man går ju barfota hela tiden i sanden vilket kanske inte är så bra. Ska försöka hitta något som descificerar såret och kanske ha skor på mig lite mer.

 

Poolkaklet


Unawatuna beach är en större vik där det är lite vågigt men vackert vatten och ca 27-28 grader i vattnet. Fick tips att åka båt och uppleva delfiner och blåval vilket vi kanske testar senare i veckan.

      

Stranden

 

Sen är det tyvärr huggasexa om solstolarna. Många går ner tidigt till stranden och bokar dessa sen dyker det inte upp förrän flera timmar senare. Vi har dock lyckats få solstolar vid poolen och det funkar lika bra för oss.


Presentation


Här kommer jag att skriva om min resa till Sri Lanka i januari 2018

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards