Alla inlägg den 19 januari 2018

Av Daniel - 19 januari 2018 07:51

Då är sista dagen här. 

Vi tillbringar dagen på hotellet och njuter av den sista värmen.

Solar och badar och spelar lite pingis.


För första gången så ligger vi på stranden.

Vi har de andra dagarna legat vid poolen då det varit lite lugnare och inte lika trångt där.


I morgon kl 05:00 blir vi hämtade av samma företag som Dayan representerat för färd mot flygplatsen.

Vi tyckte 05:00 var lite tidigt då flyget går 11 och resan borde ta ca 2:30.

Men vi argumenterade inte om detta då de säkert vet när man behöver åka för att i gord tid vara på flygplatsen.

Som tur är så har man byggt en motorväg längs kusten så det bör inte bli några direkta förseningar eller bekymmer.


När vi åkte inåt landet så var det enfiligt och trångt på vägarna. Oftast så kunde man inte köra fortare än 60 km/h och då tar det tid att komma fram. Oftast mycket trafik också samt många Tuc Tuc som skulle köras om med livet som insats.


Transporten till flygplatsen gick bra även om jag tyckte att chauffäören så rätt trött ut när han körde. Någon som jag såg först efter ca 1:30 då det var ljust ute. 


En fantastisk resa är nu över och man har många härliga minen från en semester där man fått uppleva massor. Tack vare Dayan så fick vi se det riktiga Sri Lanka samt en massa trevliga utflykter.


Om det är någon som har planer på att resa till Sri Lanka och vill åka runt några dagar med privatchaufför så kontakta gärna Dayan via facebook så syr han ihop ett bra förslag. Ni kan även kontakta mig för referenser.

https://www.facebook.com/TravelWithDayan/


Nu börjar planeringen för nästa års resa och just nu ligger Jamaika bra till.

Tack alla som läst min blogg och följt med oss på vår resa.

Nu kommer jag nog inte blogga på ett tag men skulle det ske så länkar jag det på facebook som vanligt.

Sköt om er därute och ha det så bra.

Presentation


Här kommer jag att skriva om min resa till Sri Lanka i januari 2018

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards