Alla inlägg den 4 januari 2017

Av Daniel - 4 januari 2017 22:00

Som jag befarade så vaknade jag lite för tidigt Mexikansk tid. Första gången redan 1:30(7:30 sv tid), det var väl den inbyggda klockan som tyckte att det var dags att gå upp då. Men jag lyckades somna om till 3:30 och då var det omöjligt att somna om. En viss frukosthunger hade även infunnit sig men det fick duga med en kopp kaffe på rummet till frukostbuffen öppnade.


Med spänd förväntan stegade vi sedan mot frukosten och precis som den utmärkta middagsbuffen kvällen innan så var frukosten lika utmärkt. Allt fanns utom kokta ägg. Det hann bli fyra olika talllrikar innan jag satt mätt och nöjd.

Maten var något jag läst innan skullle va riktigt bra i Mexico. Nu har vi bara ätit på hotellet men samtliga måltider har imponerat. Inte alltid All inclusive har så pass bra kvalite men här är den över förväntan och inte utan att man ororar sig lite för "matchvikten". Middagen igår åt vi på Blue Moon och det blev hummersoppa till förrätt och Tournedos till varmrätt. Vi var lite oroliga att denna restaurang inte ingick i All Inckusive med tanke på den fina maten men jo då den ingick. Personalen är mycket trevlig och värnar hela tiden om att vi ska va nöjda med allt.

 

Lunchbuffe på El Charro


Dagen hade annars inletts med ett molntäcke men ändå värme. Strax efter lunch skingrades molnen och en blå himmel erbjöd sol och en härlig torr värme så stora delar av dagen satt vi vid poolerna och bara njöt. Njöt lite extra när vi via olika medier hörde att Sverige drabbats av ett rejält snöoväder.

 

Aktiva poolen


Anläggningen erbjuder olika aktiviteter så Stefan och jag testade pingisbordet vid några tillfällen och tävlingsmänniskor som vi är så dröjer det inte länge förrän vi tycker att vi ska spela match och inte bara slå över bollen. 

Kan avslöja att jag hittills ligger på plus vad det gäller antalet segrar.

 

Lugna poolen


Vi gick även till den närliggande fina stranden som vi läst om innan resan. Klockade promenaden till 13 minuter då vi läst att det skulle ta allt från 5-40 min. Väl famme så fann vi fantatiskt vatten som dock var lite svalare(22-23 grader?). Tyvärr så var det stora stranden där privat men man kunde gå i vattnet från andra håll. Jag misstänker att det svala och klara vattnet beror på att en sötvattenså rinner ut i havet precis där.

 

"Lagunen"


Lyckades sitta uppe lite längre denna kväll(22:00) för att förhoppningsvis vakna lite senare i morgon bitti. Tanken är att vi ska ta oss in till Playa Del Carmen för att uppleva lite av Mexiko och se vad som erbjuds.

 

Vår strand


Ja just det. Vi har ju Tui's app installerad och fick flera meddelanden från Tui att ett välkomstmöte skulle va 18:00 idag. Vi var bara fyra par som anlände igår och tre av paren träffades i reception strax före utsatt välkomstmötestid. Efter att klockan passerat 18:00 med 20 minuter så börjar vi undra var är Tui. Jag går till receptioen och frågar om det vet något men de hänvisar till Tui's rum en bit bort där kanske någon Tui representant kan finnas.


Ja då det sitter två ynglingar där och leker med sina smarta mobiler. Jag stegar in och frågar om någon av dem heter Oscar(han som skickat meddelandena) men det gjorde de inte. Jag påtalar då om mötet och att ingen dykt upp. En av killarna ber då om ursäkt men säger att han ska hålla ett välkomstmöte för oss. Kändes inte som att de visste vem Oscar var men jag kan ha fel. Lite märkligt att Tui missade vårt möte. Vi fick vårt möte till slut och kvaliten var väl kanske inte den bästa.


En stor del av mötet bestod av alla underbara utflykter Tui erbjuder. Vi fick några av dessa beskrivna och vi är väl inte direkt säkra vilka vi ska välja att åka på. Vi får fundera lite och läsa på mer om dem så kommer vi säkert till insikt till slut.

 

Sämre har man haft det


Over and out

Danne

Presentation


Här kommer jag att skriva om min resa till Sri Lanka i januari 2018

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards