Alla inlägg den 24 januari 2017

Av Daniel - 24 januari 2017 22:00

Då var det äntligen dags satt ge sig upp till IP och påbörja säsongens distansträning.

Jag springer med ett gäng i Vallentua Friidrott som kallar sig Motionslöparna.

Gruppen består av både killar och tjejer och i alla åldrar, yngsta runt 20 och äldsta 65+.

Antalet deltagare varierar från gång till gång men det brukar bli 10-15 stycken som oftast.

Totalt så är vi nog 30-35 löpare.

Vissa springer både tisdag och torsdag varje vecka medans andra kommer bara ibland.

Oavsett vilka som dyker upp så anpassas alltid farten så att alla i gruppen ska orka hänga med.


Vintertid så brukar vi springa på upplysta cykelvägar medans på sommarhalvåret så blir det mest i skogen i ganska tuff terräng bland mossa och sten.

Så igår blev det cykelvägar och trottoarer i Vallentuna i lagom takt.

Några i gruppen hade inte sprungit på ett tag så farten blev tacksam då jag inte distanstränat sen september förra året.

Lidingöloppet var så jobbigt så jag skulle ta ett uppehåll och låta kroppen återhämta sig men som visade sig bli ända till idag. 

Det var inte riktigt meningen som så blev det.

Har dock hållt igång med tennis och innebandy så helt försoffad var jag inte.


Dagens pass blev 13,6km långt och tog 1:24 vilket passade mig ganska bra.

Med jämna mellanrum så la man in sträckor med lite högre tempo om ca 3-4 min.

 

Runkeeper håller koll på rundorna


Tyvärr så blir det inget på torsdagar för mig då min tennis är då.

Lite synd att det krockar.

Så det lär bli tisdagar för mig och eventuellt någon extrarunda på helgerna.


Skrev att jag köpt nya löparskor i förra inlägget men de får vänta på sin debut då jag vill spara mina nya fina skor till lite bättre väderlek och va säker på att de inte ger skavsår innan de får följa med på ett långpass.


Over and out

/Danne 

Presentation


Här kommer jag att skriva om min resa till Sri Lanka i januari 2018

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards