Alla inlägg den 16 januari 2017

Av Daniel - 16 januari 2017 22:30

Väcktes tidigt(kl 06) av att telefonen plingade till.

Oftast så kan jag somna om men denna gång så kändes det som att jag behövde se vad det var som aviseringen gällde.

Det var en kompis från Sverige som frågade om vi var okej då det varit skottlossning i centrala Playa Del Carmen under natten och flera döda.

Svarade så klart att vi va okej och och la direkt upp ett inlägg på Facebook att vi fyra var okej.

Googlade direkt på detta och Aftonbladet hade en kort artikel.

Tur man inte är ute och partar på nätterna längre.

http://www.expressen.se/nyheter/masskjutning-pa-turistort-i-mexiko/


När jag senare kollade Facebook så frågade FB om jag var i säkerhet då de visste att jag var i området.

En bra funktion tycker jag även om man är övervakad hela tiden numera.

 

Dagen erbjöd sol och värme men kraftig blåst och då detta var sista hela dagen så fick det bli solstolen på stranden för att få lite fin färg.

Lite tennis på eftermiddagen annars så var dagen lugn och skön.


I morgon är det tyvärr dags att packa för att sedan åka hem till det något svalare Sverige igen.


Over and out

/Danne

Presentation


Här kommer jag att skriva om min resa till Sri Lanka i januari 2018

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards