Alla inlägg den 9 januari 2017

Av Daniel - 9 januari 2017 23:00

En lite mulen morgon gjorde att vi ville testa områdets tennisbanor.

Efter lite singel spel så avslutade vi med en rafflande mixdubbel-"match".

Alla fyra rörande överens om att det antagligen blev oavgjort.

Tennisen gav mersmak och det blir nog fler besök på tennisbanorna.

 

Tennis

 

Plötsligt efter lunch när vi ligger på stranden och slöar kommer Stefan och säger att vi måste komma och titta på en sak. Det visar sig va ett enormt skumbad i ena poolen.

Massor med människor och stämningen är på topp.

Aktivitetspersonalen var också i poolen med flaskor med färggrant innehåll som de givmilt hällde i poolens deltagares munnar. Var nog inte bara apelsinjuice i.

Inte utan att man kände sig något yngre för en stund. 

 

Skumbad

Senare så gick vi till grannstranden för att bada på riktigt i havet för första gången, deras är ju mer fri från tång.

Tyvärr så märkte vi att havsbotten var rikligt fylld med större kantiga stenar så doppet blev ganska kort.

Vi kommer åka till Tulum istället till den fina Karibiska stranden, Paradise Beach, och ta igen detta med havsbaden.

 

Bad i havet


Vi fick även till slut tag på vår taxichaufför, Mr Orlando, och bestämde att vi åker på stora sightseeing turen i morgon tisdag. 


Ja just det. Berättade ju att jag saknade en laddsladd i förra bloggen.

Letat i hotellets shop, i Playa DelCarmen på 5th Avenue båda gångerna vi varit där och även googlat efter elektronikbutiker i närområdet och tänkt ta en taxi dit. Blir en dyr sladd om jag ska åka taxi men jag behöver ju sladden.

Lite småirriterad som jag var över att va så klantig att glömma ta med sladden så gick jag in i hotellets shop en gång till med små förväntningar. Shoppen har ju bara en massa souvenirer och sånt till försäljning. Det närmaste jag kom elektronik förra gången jag var inne var en vattentät påse till mobilen. Men till min stora glädje så såg jag denna gång en liten fyrkantig papperslåda innehålla en USB-sladd och dessutom med den kontakt jag behövde - halleluja. 

En märkbart gladare Danne resten av den dagen.


Over and out

/Danne

Presentation


Här kommer jag att skriva om min resa till Sri Lanka i januari 2018

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards