Alla inlägg den 19 januari 2017

Av Daniel - 19 januari 2017 21:22

Innan vi reste iväg så var det några funderingar jag hade kring vistelsen i Playa Del Carmen.

Här är de och vilka svar jag fann.


Kan man ha is i groggen/läsken?

All is på området och i princip överallt där vi var så hade man is gjord på rent vatten så det var inga som helst problem att ha is i sin dryck.

Även salladen sköjldes i rent vatten.

Personalen släpade ständigt på stora ispåsar till restauranger och barer.


Wi-Fi på området ingår - men hur bra är den?

Har rest tidgare till hotellanläggningar där wi-fi ska finnas överallt men visar sig vara riktigt dåligt.

Dålig täckning och hastighetoch man hittade någon täckning alls.

Gick man till receptionen så brukar det var lite täckning i alla fall.

Men här var det riktigt bra. Täckning över allt, även på stranden, och riktigt bra hastighet, ca 5-6 Mbps.

Betyg 8


Måste man springa ut till solstolarna och boka de med sin handduk före man går till frukosten för att få en?

Nja, första veckan gick det bra att få solstolar när man kom vid 10-tiden till poolområdet. På stranden fanns det alltid lediga stolar. Andra veckan så var det lite trängre och oftast så var alla stolar vid poolerna bookade vid 9-tiden. Vi låg helst på stranden så oss gjorde det inget.

Betyg 8.


Hur bra är hotellets All inclusive?

Kan inte säga att jag varit så imponerad av de All inclusive jag upplevt på mina resor. Undantaget när vi var till Rhodos för drygt 1 år sen då var jag nöjd.

Men oj vad bra det var här. Fantastiskt god mat överallt. 1 buffe restaurang och fyra a la carte restauranger som höll högsta klass. Vi var lite oroliga att det skulle bli en saftig nota när vi chackade ut för så här bra kan det inte va men jo då det kunde det. Personalen var fantastiuskt trevlig och frågade hela tiden om allt va bra, glasen hela tiden påfyllda, smakar maten bra, något mer som önskas. När vi beställde en bit biff så hade vi bett få den mediumstekt. Servitören gick inte förrän vi skar i köttet och godkände stekningen.

Betyg 10!


Hur mycket ska man ge i dricks och när?

Vi dricksade lite när vi tyckte det var läge att göra det. Beloppet blev lite styrt av vilka sedlar vi hade tillgängliga.

Åt man ute på en restaurang utanför hotellområdet så var servitören noga med att dricks inte var inräknat i notan om så var fallet. Så något svar fick vi väl inte men jag tror vi dricksade bra.


Hur bra drinkar ingår i All inclusive?

Vid tidigare All inclusive förutom Rhodos så har man bara fått inhemskt rävgift i groggen.

Men här ingick bra sprit i groggarna. Öl och vin var också bra. 

Ville man ha lite dyrare sprit så kostade det extra eller så köpte man till något de kallar Privilidge(se nedan).

Vi var mer än nöjda med det som ingick.

Betyg: 8


Vad kan man shoppa?

Fanns väldigt mycket souvenirer som vanligt men svårt att hitta något man ville köpa och ta med sig hem.

Sombreros, dukar, silver, Tequila fanns det mycket av.

Blev lite trevliga Mexikanska dukar och lite Tequila för vår del.

Betyg: 7


Priviliged  - behöver man ha det?

Som jag skrev ovan så kunde man höja tillvaron på hotellet genom att bli Privilidgegäst.

Man fick lite finare sprit. En eget område på stranden med egen sérvitör, finare rum och bland en egen del i restaurangerna. Kostnad ca 3000kr per person för två veckor.

Inte värt pengarna alls. 

Betyg: 2


Kommer vi få Turistmage?

Med tanke på nya bakterier och ovan vid viss mat så kanske det fanns en risk för dålig mage.

Skulle man köpa medicin uti fall att?

Svaret är nej. Våra magar mådde hur bra som helst, t o m bättre än annars.

Nu kan det säkert bero på var man bor men vi hade inga som helst problem.

Betyg: 10


Ja det här var sista inlägget för denna resa men jag kommer nog på ett eller annat sätt fortsätta blogga.

Troligt att det kommer handla om mitt motionerande som jag ägnar mig åt mycket.

Årets stora mål är just nu att ta mig runt Stockholm Marathon under 4 timmar.

Förra året blev det ca 4:23 pga ett krånglande knä så sista milen gick jag väldigt mycket


Over and out och tack för att just du läst min blogg.

Under de 15 dagar som jag bloggat så har jag haft 235 unika besökare som tillsammans varit inne 1075 gånger.

Riktigt kul och tack än en gång!

 


Presentation


Här kommer jag att skriva om min resa till Sri Lanka i januari 2018

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards