Alla inlägg den 13 januari 2017

Av Daniel - 13 januari 2017 14:00

Morgonen bjöd på blåst och moln så efter frukost så valde vi att ännu en gång åka in till 5th Avenue och lite souvenirshopping. Till vår stora glädje så kom Mr Orlando med sin taxi även denna gång.


5th Avenue erbjuder souvenirer i massor. Men svårt att hitta något som man känner att man egentligen skulle ha glädje av när man sen kommer hem till Sverige. Tequila har vi provat på här, både rent men även som grogg med 7Up, och det har smakat riktigt bra.

För att va säker på att den Tequila vi köper smakar bra så gick vi in i en riktig Tequilabutik med massor av sorter och där man får provsmaka det man är intresserad av.

Killen i butiken är mycket hjälpsam och tar fram några flaskor - 12mån gammal, 4 år gammal respektive 8 år gammal.

Den som var 4 år gammal smakade riktigt bra och jag frågade då om priset.

3-4 hundra kan man ju lägga på en bra Tequila tänkte jag.

Flaskan kostade 3900 pesos(1700kr)!

Säkert bra pris på en fin Tequila men inte de pengar jag vill lägga på en Tequila så vi gick vidare.

Även om han ville köpslå och bad mig ge ett pris så kände jag att vi var för långt ifrån varann.


Andra vanliga sovenirer är Sombrerohattar, lergods, silversmycken och dukar.

Efter besök i flera butiker så lyckades vi till slut hitta lite trevliga souvenirer.

 

Köp av silver


Då vi ätit mycket mat på hotellet och iofs varit mycket nöjda så valde vi att äta lunch i stan som omväxling.

En typisk Mexikansk restaurang föll valet på som inte spelade den höga musiken som är vanlig här.

Men tyvärr så blev flera av oss rätt missnöjda med maten denna gång.

Vi hade valt Enchiladas som simmade omkring i en grön sörja.

 

"Vårt" massageställe som vi kan rekommendera

 

Här är varningskylten på området som varnar för de "vilda" djuren.

Coati's finns i massor och allt annat än farliga.

 

Over and out

/Danne 

 


Presentation


Här kommer jag att skriva om min resa till Sri Lanka i januari 2018

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards